.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قیمت‌گذاری 68 میلیارد تومانی معادن سامان سوادکوه/اولویت اشتغال و تولید

شمال نیوز: قیمت‌گذاری 68 میلیارد تومانی معادن سامان سوادکوه برای فروش آن در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز، شرکت صنعتی معدنی سامان سوادکوه در سال 1382 با حضور بازنشستگان البرز مرکزی و با 627 سهم آغاز به کار کرد و فراز و فرود‌های مختلفی داشت که تا آستانه ورشکستگی هم پیش رفت ولی در حال حاضر تولید و فروش مناسبی را تجربه می‌کند و فروش داشته‌های شرکت، مصوبه مجمع عمومی آن است که در مجمع عمومی فوق العاده آن در سال 1393 اخذ شد و سرمایه شرکت در سال تأسیس 47 میلیون تومان در روزنامه رسمی درج شد و در سال 1393 هم قیمت پایه آن 68 میلیارد تومان برای فروش تعیین شد.

بررسی آخرین وضعیت شرکت صنعتی معدنی سامان سوادکوه با حضور مدیر‌عامل و رئیس هیأت مدیره و برخی فعالان رسانه‌ای رسانه‌ها برگزار شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت صنعتی معدنی سامان سوادکوه با اشاره به لزوم شفاف‌سازی فعالیت‌ها و با بیان اینکه در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و‌ موضوع خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۲ شرکت صنعتی معدنی سامان سوادکوه تاسیس شد، گفت: اگر روابط سیاسی و اجتماعی مناسب در زمان واگذاری قوی بود مانند شاهرود و کرمان شاهد واگذاری معادن به شکل کنونی نبودیم و هدف اصلی ما از تأسیس شرکت سامان با حضور کارکنان و بازنشستگان البرز مرکزی حفظ ساختار‌های شرکت و اشتغال در معادن بود.

*قیمت‌گذاری 68 میلیارد تومانی معادن سامان سوادکوه

شوکت‌الله آزادی با بیان اینکه شرکت صنعتی و معدنی سامان و شرکت البرز مرکزی را تنها اقتصادی نگاه نمی‌کنیم و حفظ اشتغال و هویت منطقه را در فعالیت‌ها مورد نظر داریم، افزود: از سال 1382 و آغاز فعالیت شرکت سامان تا سال 1393 مبلغ حدود 22 میلیارد تومان برای معادن پرداختیم و در حال حاضر 5 پروانه فعالیت معدنی در اختیار شرکت صنعتی و معدنی سامان قرار دارد.

آزادی با اشاره به مصوبه فروش شرکت سامان که در مجمع شرکت سامان به تصویب رسید، اظهار کرد: سهامداران شرکت از بازنشستگان منطقه هستند و برخی شرکت‌های دون‌پایه را برای مذاکره فروش سامان راه ندادیم و شرکت‌های معتبر برای فروش شرکت مورد نظر است و اگر سامان اقدام به خرید معادن نمی‌کرد، شرکت دیگری می‌خرید و خرید آن توسط بازنشستگان البرز مرکزی گزینه مناسب و بهینه‌ای بود و در سال 1393 ارزیابی بر طبق ذخایر قابل بهره‌برداری و لوازم و تجهیزات شرکت سامان به مبلغ ۶۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد.

*اولویت اشتغال و تولید

رئیس هیأت مدیره شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه از حضور خریداران متعدد برای خرید شرکت سامان خبر داد و با بیان اینکه اولویت ما اشتغال و تولید منطقه است، بیان کرد: رغبت ما به خریدارانی است که در بخش معدن به دولت وصل باشند که نفع خواهد بود و اگر ذوب آهن اصفهان باشد به نفع منطقه است و موفقیت معادن شاهرود دلیلی بر اولویت‌بندی ما در فروش است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های شرکت سامان و ادامه فعالیت، بالا است و در حال حاضر شرکت سامان در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد، افزود: مصرف‌کننده مواد اولیه معادن شهرستان در اولویت انتخاب خریدار است و در خرید معادن شاهرود هم شاهد حضور تعداد اندک کارکنان غیر بومی هستیم و بیشترین کارکنان آن بومی هستند.

آزادی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ باعث تقویت چرخه تولید می‌شود تا برای مکانیزه کردن معدن، پژوهش و تحقیق و بهره‌برداری برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: حفظ اشتغال و تولید منطقه در اولویت ما است و سپس نفع مادی مور نظر است و انتظار داریم تا مدیران و نمایندگان کمک کنند تا روند موفق کار ادامه پیدا کند.

رئیس هیأت مدیره شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه از فعالیت هم‌زمان برای افزایش تولید و زمینه‌سازی فروش آن خبر داد و افزود: فروش شرکت، فعالیت‌های ما را تحت شعاع قرار نمی‌دهد و مصرف‌کننده مواد اولیه ما بهترین خریداران هستند و معادن شرکت باید بر طبق مصوبه مجمع، فروخته شود.

آزادی از استقبال اندک در فعالیت کارگری معادن خبر داد و با بیان اینکه وضعیت مناسب پرداخت حقوق، مزایا، کارانه، ایمنی و بهداشتی و فعالیت رو به جلو قابل مشاهده است و اعتراض کارگری نداریم، اظهار کرد: کمتر کسی علاقه دارد به قسمت استخراج برود و استقبال از فعالیت در خط مقدم معدن کمتر است.

*رغبت فروش معادن به ذوب آهن اصفهان

وی با اشاره به اینکه ما به البرز مرکزی تعلق زیادی داشتیم و داریم و خودمان را جدای از البرز مرکزی نمی‌دانیم و عمده تولید خودمان را به البرز مرکزی می‌دهیم، افزود: اگر شرکت زغال سنگ البرز مرکزی قیمت مناسب برای زغال بپردازد ما هم آمادگی داریم تا بخش بیشتری از زغال معادن سامان را به آنان بفروشیم و در حال حاضر شاهرود با قیمت بیشتری از ما زغال می‌خرد و هزینه‌های ما بالاست.

رئیس هیأت مدیره شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه با تقدیر از فرماندار و مسؤولان شهرستانی، خاطر نشان کرد: از رسانه‌ها، مدیران شهرستانی، استانی و ملی و نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم تا روند مناسب کنونی تداوم پیدا کند

آزادی با بیان اینکه رغبت بیشتر ما فروش معادن سامان به ذوب آهن است و در جلسه کمیته فروش و هیات مدیره صحبت شد که با ذوب آهن اتمام حجت کنیم که اگر بخرند در خدمتشان باشیم و در غیر اینصورت با شرکت بزرگ دیگری صحبت شود و فروش معادن تکلیف مجمع عمومی بر دوش هیات مدیره است.

*سرمایه‌های شرکت صنعتی و معدنی سامان

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه با اشاره به سرمایه‌های شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه، گفت: نیروهای متخصص یکی از سرمایه ما هستند که با وجود قدمت بیش از 80 ساله معادن زغال در سوادکوه شاهد حضور قابل توجه آنان هستیم، تجهیزات موجود معدنی که از قبل خریداری شد و در حال استفاده هستیم و میزان ذخیره معادن در سطوح مختلف به عنوان سرمایه‌های ما قلمداد می‌شوند.

محمد حمیدی به سابقه وجود زغال در شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: بر طبق زمین‌شناسی  شرکت آلمانی دماک در اوایل سال 1300 وجود زغال تا 200 سال را در معادن سوادکوه اعلام کردند و در سال 1346 هم روس‌ها در معادن زغال حضور داشتند و بسیاری از ابزار و تجهیزات ما از آن دوران است و فعالیت آن پس از انقلاب توسط متخصصان کشور با مدیریت مناسب پیگیری شد.

وی با بیان اینکه در شرکت سامان بر طبق شرایط بازار جلو می‌رویم و با همه تنش‌های اقتصادی، شرکت فعالیت مناسبی دارد و با نظر هیأت مدیره در اسفند ۹۸ به عنوان مدیر عامل انتخاب شدم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بهترین متخصصین زغال کشور از سوادکوه هستند و در معادن مختلف کشور هم فعالیت دارند.

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه با اشاره به اینکه در ۳ اسفندماه سال ۱۳۹۸ اولین خواسته هیأت مدیره ، فروش بهینه در راستای منافع منطقه بیان شد و بر اساس ارتباطاتی که وجود داشت ذوب آهن اصفهان را برای فاز جدید فروش دعوت کردیم که استقبال شد.

حمیدی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال در تهران جلسه برگزار شد و خرداد امسال هم کارشناسانی از شرکت ذوب آهن اصفهان به شرکت سامان آمدند و بازدید و صحت‌سنجی کردند و ذخایر و اوضاع معدن و آماده‌سازی را مشاهده کردند و گزارش به ذوب آهن ارسال شد، اظهار کرد: فاز دوم خواسته هیات مدیره از مدیر عامل، توسعه معادن بود و خریدار هیچ‌گاه شرکت بی‌نظم و بدون منفعت را نمی‌خرد و شاخص‌های خریدار برای معادن، میزان ذخیره قابل استخراج، تجهیزات، نیرو‌های متخصص و بازار فروش است.

*اقدامات شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه

وی با اشاره به اینکه خریدار شرکت سامان اگر ترجیحا ذوب آهن اصفهان باشد مشکل بازار فروش ندارد و شرکت البرز مرکزی را به دلیل ارتباطات گذشته می‌شناسند که در فروش تاثیر دارد، اظهار کرد حدود 200 هزار نفر نیروی فعال در معادن زغال در کشور داریم و ذوب اهن اصفهان به عنوان بزرگترین مصرف کننده زغال در کشور است.

حمیدی با بیان اینکه حضور کارگران غیربومی برای شرکت‌های بهره‌بردار و خریداران آینده سامان به صرفه نیست و جذب 100 نیرو برای توسعه و نگهداری معدن توسط هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی سامان صادر شد، خاطر نشان کرد: ایمنی سرلوحه کار ما در معادن است و جلسه مدیر عامل با رؤسای 10 گانه معادن و مسؤلان ایمنی و خدمات فنی برای بررسی عملکرد و خواسته‌ها برگزار می‌شود و این موضوع ما را به جلو می‌برد که شاهد افزایش تولید و تقویت ایمنی هستیم.

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سامان سوادکوه از فعالیت‌های این شرکت برای کالیبره‌کردن گاز‌سنج‌های ایمنی و راه‌اندازی تهویه سالم و فعالیت‌های بهداشتی در معادن خبر داد.

گزارش : عمران اکبرنژاد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.535 seconds.